Isteri Merana. Selepas Mengandung. Apa Yg Dilakukan Suami Benar2 MENGEJUTKAN !!!

| December 5, 2017 | 0 Comments

Isteri Merana. Selepas Mengandung. Apa Yg Dilakukan Suami Benar2 MENGEJUTKAN !!! | Era Barus – Nak berkongsi kisah …tak tau duka atau suka. nk tanya pendapat kalau2 boleh dicedok nanti utk atasi dn harungi yg akan dtg.

Saya dh 12 tahun berkhawin dgn suami. Suami asalnya mmg kuat bekerja. Walaupun kerja kilang,tapi kami hidup selesa. Semua perbelanjaan dia uruskan walaupun saya bekerja. saya top up skit mana yg kurg jer. Saya uruskan rumah dan anak2. Lepas lahirnya anak no 2,saya berenti kerja. Sbb dh x larat nk byr nursery. saya jaga sendiri. Utk bantu suami,saya mula ambil tempahan produk2 bakeri..

kuih muih,roti,kek… dan alhamdulillah…mula meningkat jualan dan saya dpt simpan duit. Bawa anak2 bercuti…beli keperluan yg saya nak tanpa minta suami. Nk jd cerita,rezeki saya dpt tender Supply makanan dekat kantin sekolah asrama… 2 biji sekolah. income sebulan hampir rm8000. Suami masa tu company mula dh buang2 org. Kerja dh x byk. ot xder…jd saya bincang suami isteri, supaya suami berenti,sama berniaga dgn saya. Tapi selepas 2 tahun tender pun habis. x dpt sambung sbb harga yg pihak sekolah mintak tak.munasabah dgn harga brg skrg. Jadi kembali lah saya struggle nk cari balik tempahan2 kuih. Dgn ekonomi skrg…kdg naik,kdg turun. Dh suruh suami kerja semula,tp mmc 2 alasan. Dia dh selesa duk umah. dia meniaga tapi dpt tak setimpal. dn xde usaha nk cr jalan lain nk tambah pendapatan. semua saya tanggung.

yg sedih, masa bersalin ceaser anak ke 4 …baru 8hr sy dh ambil tempahan.sbb ada comitment nk bayar. ceaser tau…tuhan je tau. akhirnya luka dlm menanah dn doc buka balik,jahit semula. Strugglenya saya. suami tetap mcm tu.

Sampai skrg….anak kecil sy dh 10bulan..suami tetap x kerja…nk meniaga tapi mcm tu juga. xde perubahan. Saya kena fikir semua…urus semua…siang malam fikir psl nk cr income utk besarkan anak2…sekolahkan anak2. bila saya bebel dgn dia…di x dgr. cakap elok2 pun sma je reactionnyer…pening sgt2…

Saya buntu…saya pening. Saya stop buat kuih muih. tengok apa dia nk buat,sudahnya….xde paper. susu anak habis ..pampers habis…xde duit nk beli. Sya terpaksa juga keluar simpanan saya. Saya sampai tahap xde hormat dia lagi dah sbgai suami. Saya stress sampai bahasa cakap dgn dia pun saya x jaga. Saya jerit dn marah je kalau x puas hati.

Saya kata..kalau dia nk saya yg dulu, jadi balik ketua keluarga..cari kerja dan sara hidup kami anak beranak macam dulu. Oleh krn skrg saya yg galas tugas dia, dia tak layak nk.marah2 saya atau nk tengking2 saya. Saya dh jadi suami pulak kena fikir dan tanggung semua. Dia duk umah jaga anak jer. Saya syg rumahtangga ni tapi…suami mcm x faham apa tanggungjawab dia.

tolong salurkn pendapat. ..
saya hnya nk sokongan dn pendapat…

Sumber : KRT

 

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , ,

Category: KISAH SOSIAL

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *