Loading...

Terima Hadiah. Mak Mertua Pandang SINIS. Rupa2nya Ini Kebenaran Buat Ramai TERCENGGANG !!!

| October 9, 2017 | 0 Comments

Terima Hadiah. Mak Mertua Pandang SINIS. Rupa2nya Ini Kebenaran Buat Ramai TERCENGGANG !!! | Era Barus – Kalau kalian baca kisah saya betul² suami saya hanya b’gaji rm800.rumah sewa paling murah dkt sini sebulan rm250,+deposit 3bulan.kami tak mampu masa tu.😉sebenarnya saya buat mcm² untuk bantu suami saya,saya buat kek jual,mini pizza,donat coklat dan sebagainya,tapi lain jadinya, jualnya sedikit, makannya banyak.

(adik2 ipar saya makan)yang menyedihkan sosej untuk pizza saya pn diorang guna.marah jugak saya, tapi mak mertua kata, xpa nnti mak ganti. Sesudahnya dia bgtau suami saya, saya berkira sangat.Tapi suami saya kenal saya😊,7tahun perkenalan buat dia hargai saya,susah senang dia,saya tak pernah tinggal dia.suami saya kata dekat mak dia, bukan berkira mcm tu mak,dia meniaga rugila mcm tu.mak dia diam ja.

Lepas saya bersalin saya,usia anak dara saya 1tahun,saya kerja,mula² suami berat nak bagi saya kerja,tapi saya tegas jugak,mula² saya nak bagi sepupu suami jaga anak saya,tapi abah mertua saya kata,saya kan baru nak kerja,bgilah maktok dia jaga,cucu sulung xkan xboleh jaga, (abah mertua saya baik dgn saya,duit poket nak pegi keja dia yang kasi)mak mertua mcm xselesa nak jaga cucu. Tapi saya tinggal jugak anak saya dkt mak mertua. Walaupun hati ni berat.

Genap 1minggu saya keja koperasi sek, suami saya hantar ws gambar anak telanjang bulat, duduk dlm lopak air depan rumah sambil makan tulang ayam kotor dlm lopak tu,😭suami kata xpayah keja la mak dia tak ikhlas pun jaga anak kita. Dia kata haritu dia tergerak hati nk balik keja awal sebb sakit kepala, bila dia tngok keadaan anak mcm tu, dia kecewa dkt mak dia sendiri.

Loading...

Kalau abah ada dia layan ank baik sangat.kenapa suami saya kecewa sangat sebab bila anak tiri adik dia datang, mak dia jaga sungguh jatuh sikit pn letak minyak ubat xsangga,sedangkan bukan cucu betul,😫lpas tu saya benti keja dan bersabar jaga anak.ada suatu hari sepupu saya laki,kirim hadiah dkt anak guna pos laju,mak mertua yg terima, nama pengirim lelaki, saya terlebih excited buka dekat ruang tamu, dlm kotak tu ada baju baby, mainan dan wang tunai rm150,gembira masa tu.tak pernah terfikir mak mertua nak fitnah saya ada skandal dgn laki lain.

Allahu,tapi suami tahu hal sebenar, esok tu mak dia mintak pinjam rm100,suami kata xda,dia mntak pulak dkt saya.apa lg yg saya boleh kata, selain bagi ja, Dalam masa yang sama suami saya buat permohonan mintak kuarters,Allhamdulillah usia anak 1y8m suami dpt naik pangkat gaji naik sikit,kami dpt duduk kuarters kerajaan.sekarang Allhamdulillah bahagia bila duduk sendiri.sebenarnya kisah ni dah 3tahun lalu.

Sekarang anak saya dah berusia 3y8m.Tapi hutang kwen adik ipar kami yang masih bayarkan, cuma jumlah tu di kurangkan. 😂Bila tnya suami awat buat mcm tu, dia kata dulu malu alah sebb duduk sekali kan, kalau bagi kurang asyik mintak.sekarang jauh sikit kan😂

Sumber : KisahRumahTangga

Loading...

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , ,

Category: KISAH RUMAH TANGGA

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *