Loading...

Sheikh Ahmad Yasin Ramal Bakal Zionis “HANCUR” Pada 2027 Buat Ramai TERGAMAM !!!

| October 10, 2017 | 0 Comments

Sheikh Ahmad Yasin Ramal Bakal Zionis “HANCUR” Pada 2027 Buat Ramai TERGAMAM !!! | Era Barus – Sekarang tahun 2017 kemungkinan tinggal lagi 10 tahun untuk mendapat kemenangan semula bagi Palestin.

BANDAR BARU BANGI, 10 Julai 2017 (BHP) — Berikut adalah terjemahan dari arkib wawancara tokoh pejuang Palestin, Syeikh Ahmad Yasin, dengan jurnalis Al-Jazeera, Ahmed Mansur, yang disiar oleh Agensi Berita Suara Palestina.

Ahmed Mansur: Anda adalah saksi sejarah penubuhan negara Israel tahun 1948, dan kini Israel berusia 50 tahun. Bagaimana masa depan Israel menurut anda?
Syeikh Ahmad Yasin: Saya katakan bahawa Israel dibangun di atas kezaliman dan di atas tanah rampasan, dan kewujudan apapun yang dibangun di atas dasar yang demikian, maka nasibnya adalah kehancuran di kemudian hari.

Ahmed Mansur: Walaupun Israel memiliki kekuatan yang membuatnya dapat bertahan?
Syeikh Ahmad Yaasin: Kekuatan apapun tidak ada yang kekal. Seluruh negara di dunia tidak memilki kekuatan abadi. Seorang manusia dilahirkan menjadi anak kecil, remaja lalu beranjak dewasa kemudian separuh umur, dan akhirnya menua. Begitu pula dengan sebuah negara, berawal dari kecil lalu berkembang, lalu akan punah seiring dengan berlalunya waktu.

Loading...

Ahmed Mansur: Menurut anda, Israel berada pada fasa yang mana sekarang ini?
Syeikh Ahmadd Yasin: Menurut anggaran saya, di suku pertama abad ke 21, tepatnya tahun 2027 Israel akan menghilang (dari muka bumi ini), Insha Allah.

Ahmed Mansur: Kenapa (anda boleh yakin) Israel akan hancur tepatnya pada tahun tersebut?
Syeikh Ahmad Yasin: Kerana saya beriman dengan Al-Quran Al-Karim. Al-Quran telah memberitakan bahawa akan terjadi pergantian generasi setiap 40 tahun sekali.

Cuba perhatikan, 40 tahun pertama dalam pemerintahan Israel, terjadi tragedi kemanusiaan Nakbah di Palestin, 40 tahun berikutnya Intifada, ketika itu ada perjuangan bersenjata dari rakyat Palestin, dan 40 tahun ketiga seterusnyanya, akan menjadi masa terakhir bagi Israel insha Allah.

Ahmed Mansur: Gambaran yang anda paparkan ini merupakan penjelasan dari Al-Qur’an?
Syeikh Ahmed Yasin: (Benar amati dengan baik), pusingan (tempoh) tersebut adalah pemberitaan dari al-Quran. Kenapa Allah sesatkan Bani Israel di padang gurun at-Tih selama 40 tahun? Untuk menukar generasi yang tidak berkualiti dengan generasi yang berkualiti.

Ahmed Mansur: Bagaimana anda melihat masa depan kita wahai Syeikh?
Syeikh Ahmad Yasin: Saya sampaikan bahawa kita akan melalui masa-masa sukar yang menuntut banyak pengorbanan namun masa depan adalah milik kita. Ini adalah janji Allah yang takkan pernah Dia engkari.

Ahmed Mansur: Meski umat Islam diliputi rasa putus asa?
Syekh Ahmad Yasin: Putus asa tidak memiliki tempat bagi orang-orang yang tidak menjadikan hartanya sebagai kendaraan.

Mereka tidak berputus asa dan akan terus berjuang di jalan Allah. Saya mendapatkan ilham dari firman Allah dalam surat al-Hasyr ayat 2:
‘Kamu tidak menyangka, bahawa mereka akan keluar dan merekapun yakin, bahawa benteng-benteng mereka dapat mempertahankan mereka dari (siksa) Allah; maka Allah mendatangkan kepada mereka (hukuman) dari arah yang tidak mereka sangka-sangka. Dan Allah melemparkan ketakutan dalam hati mereka; mereka memusnahkan rumah-rumah mereka dengan tangan mereka sendiri dan tangan orang-orang Mukmin. Maka ambillah (kejadian itu) untuk menjadi pelajaran, hai orang-orang yang mempunyai wawasan’.

Israel menyangka bahawa mereka berada di titik yang selamat, dan seolah paling kuat ketika ini, dan cenderung menganggap bahawa kelompok umat Islam berada dalam kelemahan. Mereka menganggap bahawa tembok pemisah dan kekuatan tentera dapat melindungi mereka, namun berdasarkan ayat tersebut, kehendak Allah yang demikian itulah yang akan terjadi.

Sumber : haluanpalestin

Loading...

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , ,

Category: KISAH DUNIA

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *