Keluarga Tak Guna. Anak Mak Minta “CERAI”. Apa Yg Dilakukan Isteri Buat Ramai TERKEJUT !!!

| June 14, 2017 | 0 Comments

Keluarga Tak Guna. Anak Mak Minta “CERAI”. Apa Yg Dilakukan Isteri Buat Ramai TERKEJUT !!! | Sy sgt sedih hr2 teringat dekat suami sy…mohon doa semangat dari Kalian yang sedang bahagia…sy dah suami kami dah kawin nk masuk 7tahun Ada Anak Solehah y bijak Umur 5tahun.. Dr awl kawin suami Jenis dgr ckp mek ayh dia…suami Anak ke2 dr 7beradik y semuanya lelaki..

Gambar Sekadar Hiasan

Kami menyewa dekat dgn umah keluarga mertua adik beradik Dia semua tinggal dikawasan y Sama dlm 10minit dah blh smpi umah mertua @ umah adk2 Dia… Abg Dia y sulung je dok kt kelantan…Sebenarnya ramai y gembira tengok kami bercerai…. Kalau gaduh mesti dia akn cerita kt keluarga Dan kwn2…mertua pulak Jenis beza2kan kami menantu Dia Ni…

Sy masa tu tak keja susah sikit tak boleh nak puaskan hati Dia beli beg baju mcm menantu lain buat nak amik Hati dia..suami sy pulak dia akn Mesra masa dia nk kan Badan je… Kami jrg bergurau jrg dia bwk sy dgn ank kuar berjln mcm org lain…dia memang takda masa untuk Saya Dan Anak klu Ada masa dia lebih suka lepak kedai mkn adik Dia sembang berjam2…Suami sy kerja kontraktor Dan Ada teksi…

Selama kawin xpernah bg Nafkah kecuali sekali je masa tahun 2014 dia bg seribu sbb dpt sub kontrak y agk lumayan tu pun 1keluarga dia pandang serong kt sy… Tiap2 bulan duit Gaji dia byr umah kg y kami sewa rm300 dgn api air lbh kurang rm50 sebulan… Brg dapur beli tak boleh lebih Dr rm80 @ rm100 klu lebih dia akn tunjuk nk Marah gumpal resit campak dlm troli wlupun depan2 org…

Sy Teringin nk mkn sedap Mak sy layan selera sy… Suami sy dah 42 tp badan dia kurus tak mcm dah tua..die nk kuar blk lewat mlm dia punya suka tak fikir prasaan sy sbgai isteri yg tunggu dia kt umah…sy dahla tak Ramai Kawan…saya Anak tunggal tak Ada ayh sejak Lahir Saya memang sgt dahagakan kasih syg seorg suami tp suami sy ego tinggi tak pernah fikir hati Saya y rindukan dia perlukan kasih syg dia.. Masa dia byk kt luar dgn kwn2…

Skrg kami dlm proses u berpisah dah hampir 3bulan kami dok asing kami belum bercerai Tp Mak dia dah heboh kt sedaramara ckp kami da bercerai…saya pernah Cuba mengadu dgn ayah Dia tapi ayah Dia cakap kalau dah tak boleh bersama berpisah jela padahal saya call nak Mintak dia nasihatkan suami tapi saya slap… mertua Saya banyak masuk campur dalam urusan kami suami isteri sebab suami Saya suka bercerita hal rmhtga kt dia…keputusan suami banyak dipengaruhi oleh mek dia..

Sy ajk suami berbaik tp dia tak nk Sbb Mak dia suruh ceraikn sy sekali… Hanya sbb tiap Kali gaduh sy mtk dia lepaskn sy wlupun sy tak maksudkan mcm tu sy terkilan trasa Hati dgn suami gaduh dia suka menyumpoh,gaduh dengan Saya dia tunjuk mecok depan Anak dengan Mak Saya..dia dah tak Ada hormat Kat Mak Saya sy cuma nk dia berubah jd suami n bapa y penyayang u Anak kami….dah tinggal asing dia Lagila lepas tgn Nafkah Anak tak bagi apetah lagi belanja untuk Saya…

Br ni dia ajk sy jumpa bwk ank nk bagi duit beli baju raya ingtkan bagila lebih tapi bagi rm200 je memangla sy Bersyukur tapi cukup ke untuk makan susu Anak belanja Anak beli baju raya dia… Ajak berbaik semula dia tak nak tapi bila kes dah berjalan dia tak pergi pulak mahkamah Dan dia memang tak nak bagi kerjasama bila saya tanya kenapa dia tak Datang mahkamah dia jawabla dia mmg tak pergi sbb Takut Saya tuntut Nafkah Saya yang dia tak pernah bagi sejak kami berkahwin..

Dia jarang solat…puasa pun 2@3hari je dalam bulan ramadan kdg bangun tido Tengahari Mak Saya kt Ruang Tamu dia bangun g dapur buat air minum kadang Mintak Saya masak Dan buatkan air untuk dia…dia nak sgt cerai bila Saya nak balik dia tak bagi wlupun Saya dah Mintak maaf banyak kali…Saya ajak dia berubah sama2…sebab dia tak pernah Cuba untuk berubah…sy tau sy pun byk silap..
dia layan kawan Dia lagi Baik Dr dia layan Saya wlupun Saya isteri dia…belum bercerai tapi dia dah sibuk nak cari bini lain pengganti saya….

Skrg sy terpaksa tuntut fasakh sebab tiada tanda yang dia nk berbaik @ nak Mintak maaf akui silap dia…saya jugak akn tuntut Nafkah Anak,hak penjagaan Anak Dan last sekali Nafkah saya yang Dia canang Kat family Dan kawan2 Dia Bahawa Dia selalu bagi Nafkah Kat saya…saya sedih kadang Menangis sendiri fikirkan Anak Saya yang Akan membesar Tanpa seorang abah…Sebab Saya tahu sedih pilunya hidup bila keluarga tak sempurna macam orang lain…

Saya pernah rasa prasaan cemburu tengok kawan2 Ada abah tapi Saya takda.. Sedih sgt rasa…mertua Saya Kalau tak nak fikir Anak menantu sekurangnya fikir cucu dia ni yang akan hilang kasih abah dia… Hari2 doa Mintak Allah berikan kekuatan semangat buat Anak Dan saya untuk menghadapi kehilangan ini…

Saya nak buktikan saya berjaya didik Anak kami jadi manusia y berguna kpd Diri sendiri, keluarga, agama, bangsa dan negara itu azam saya…bukan senang tapi insyaAllah saya akn buktikan…sehingga Saat ini saya sgt rindukan dia masih mengharapkan dia berubah sedar akan kesilapan dia sbb bagi saya tak mungkin ada pengganti dah selepas dia…sampai Hati dia buang saya dan anak kerana sbb nk dengar ckp mek Dan kawan2 dia…tq admin.

Sumber : KisahRumahTangga

P.S. 1 – Padah Tumpang Kereta Dinaiki 4 Gadis. Lelaki Ini DIR0G0L Bergilir² & Dibuang Dalam Semak !!!
P.S. 2 – Gaji RM 1600 Tapi Dah Ada Aset Bernilai SEJUTA Ringgit. Apa Yang Gadis Ini Lakukan Buat Ramai TAKJUB !!!
P.S. 3 – [VIDEO] Apa Yang Pengiring Kereta PM Jepun Ini Lakukan Buat Ramai KAGUM !!!
P.S. 4 – Askar Israel KANTOI Campak SESUATU Di sisi Mayat Warga Palestin Yg Buat Ramai GERAM !!!
P.S. 5 – Bila Tanya Ttg KEKAYAAN. Ini Jawapan Syed Mokhtar Yg Buat Ramai TERDIAM !!!

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , ,

Category: KISAH RUMAH TANGGA

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *